Monday, January 10, 2022

Uppsats om polisens korruption

Uppsats om polisens korruption



Mycket polisarbete innebär en hög grad av operativ självständighet, med ett stort utrymme för skönsmässig bedömning av hur det ska utföras, och liten direkt tillsyn. Referenser: Foster, R. Användningen av dessa ansträngningar har hjälpt till att förbättra patrullfunktionen och dra nytta av effekterna av samhällspolisprogram. Från en befolkning på cirka 33, in uppsats om polisens korruption, New York City blev snabbt en näraliggande stad Under den politiska eran var polisarbetet fokuserat på att göra politiker glada, var löst baserat och hade begränsade medborgerliga band eller reglerande organ. Washington, D. html n.





Förekomst och effekter



Historiskt sett har poliskorruption varit en ihållande, allvarlig, uppsats om polisens korruption, och i vissa fall genomgående inslag i polisen. Korruption kan ses som en sorts yrkesrisk för polisen, där polisarbetets karaktär erbjuder ett ovanligt stort antal möjligheter till korrupt beteende. Dessutom har funktioner i polisorganisationen agerat för att undergräva benägenheten att avböja sådana möjligheter. För att minska poliskorruptionen krävs utveckling av integritetssystem för polistjänster, som fungerar för att minimera attraktiviteten av korrupt beteende och förstärka och utveckla benägenheten att agera på ett moraliskt uppriktigt sätt.


Definition av poliskorruption Korruption är en process av subversion eller korrosion av ett icke-korrupt, rent eller idealiskt tillstånd. Även om det finns allmänt accepterade paradigmfall av poliskorruption, som att ta emot mutor för att förbise kriminellt beteende, eller till och med engagera sig i sådant beteende, finns det mindre enighet om hur man definierar poliskorruption. Berättelser om poliskorruption tenderar att splittras i två linjer. För det första finns det skillnader om polisens roll, och därmed om det ideal som utgör kontrasten mot vilken poliskorruption identifieras. Vissa teorier om polisarbete hävdar att polisens primära funktion är att upprätthålla lagen; andra som det är till uppsats om polisens korruption rättigheter; andra igen att det är att använda våld, eller hot om våld, för att hantera nödsituationer som ingen annan kan hantera.


Eftersom olika teorier om polisarbete ger olika beskrivningar av hur en ideal polistjänst ser ut, kommer de också att skilja sig åt, åtminstone till viss del, om vad som räknas som poliskorruption. Ändå, även om inte alla teorier hävdar att det avgörande syftet med polisarbete är att verkställa uppsats om polisens korruption, det råder allmän enighet om att polisen, åtminstone i legitima stater, uppsats om polisens korruption, är lagens tjänare, och att beteende som strider mot den rollen är, åtminstone potentiellt, korrupt. För det andra finns det oenighet om vad som kan kallas omfattningen av poliskorruption.


Inte varje handling som förringar en polistjänsts effektiva funktion räknas som poliskorruption. Till exempel ett felaktigt beslut av polisledningen att använda sig av den i sig legitima strategin för mättnad uppsats om polisens korruption i ett brottsligt område förvärrar existerande antagonism mot polis av rasminoriteter, vilket leder till upplopp och större laglöshet, uppsats om polisens korruption. Beslutet gör polisväsendet mindre effektivt än det borde ha varit, men det är inte ett fall av korruption.


Det är därför nödvändigt att hitta en definition av poliskorruption som inte är alltför vid. I en relativt snäv konstruktion består poliskorruption helt enkelt av att polisen missbrukar sin position för att få personlig fördel. Denna konstruktion tillåter fortfarande skillnader om vilka beteenden som är korrupta. Vissa som har denna uppfattning anser att olagligt eller oetiskt beteende endast bör anses vara korrupt om det motiveras av önskan om personlig vinning, oavsett om en förmån faktiskt tas emot eller inte; andra tror att korrupt aktivitet identifieras av dess resultat - korrupt aktivitet ger en privat fördel för en polis eller är en sorts aktivitet som tenderar att ge ett sådant resultat.


Det är uppenbart att många allvarliga fall av poliskorruption involverar polisens agerande för personlig fördel, och tillämpningen av tillvägagångssättet för personlig fördel kommer att identifiera åtminstone många av paradigmfallen med poliskorruption. Eftersom korruption av ädel sak innebär att polisen medvetet bryter mot lagen, räknas den säkerligen som poliskorruption, även om den per definition inte motiveras av, och inte behöver ge, personlig nytta. Ett alternativt, bredare tillvägagångssätt förstår korruption i allmänhet, och poliskorruption i synnerhet, som vad som kan kallas ett moraliserat kausalt begrepp. Poliskorruption är beteende som korroderar eller har en tendens att fräta på en väl fungerande polistjänst och som polismannens ansvariga kan skyllas för i.


Detta tillvägagångssätt, liksom det snävare tillvägagångssättet, kommer att identifiera polis som agerar för personlig fördel som fall av poliskorruption. Men det kan också se andra typer av beteende från polisens sida, inklusive korruption av ädel sak, som former av poliskorruption. En fördel med det kausala synsättet är dess flexibilitet när det gäller att avgöra vad som räknas som poliskorruption. I en social miljö, till exempel, kan polisens accepterande av små dricks från butiksinnehavare, såsom mat och dryck, äventyra deras vilja att vidta åtgärder när butiksinnehavarna bryter mot lagen och därför räknas som korrupta. I en annan miljö, där det finns olika normer för sådana interaktioner, och en mer moraliskt robust polistjänst, kan acceptans av dricks inte ha någon sådan kompromisseffekt och kommer därför inte att räknas som korrupt.


Förekomst och effekter Det mesta av poliskorruption är dold, eller åtminstone skyddad från officiell granskning. Även när klagomål görs är de svåra att underbygga, ofta involverar klagandens ord mot polisens ord som de klagar på, och polisens klagomålssystem i sig är ofta mindre än idealiska. Av skäl som dessa är det omöjligt att veta exakt hur vanlig poliskorruption faktiskt är. Dessutom varierar omfattningen av korruption klart avsevärt mellan olika miljöer. I uppsats om polisens korruption Indiska polistjänster, till exempel, verkar korruption vara praktiskt taget universell, med mutor som en förutsättning för polisens uppmärksamhet; i totalitära stater är polisen en del av den repressiva struktur som håller regimen vid makten och med en bred förståelse av poliskorruption är mycket av deras officiella verksamhet korrupt till sin natur.


Även om poliskorruptionen inte når fram uppsats om polisens korruption nivåer i allmänt ordnade liberala demokratier som USA, uppsats om polisens korruption, Storbritannien och Australien, det finns goda bevis för att det ändå är oroande vanligt. Indikationer på dess förekomst ges i rapporterna om viktiga undersökningar av polisens beteende, vanligtvis föranledda av en skandal i puberteten, såsom Knapp och Mollen-kommissionens undersökningar av New York City Police Department, Christopher Commission i Los Angeles Police Department, uppsats om polisens korruption Wood Royal Commission till New South Wales Police Service.


Varje rapport beskriver utbredd korruption, allt från accepterande av små mutor till att förbise illegal verksamhet som bookmaking, till aktiv – och, i vissa enheter, utbredd – inblandning i grovt kriminellt beteende som narkotikahandel, misshandel och stöld. Andra informationskällor om poliskorruption inkluderar klagomål mot polisen, särskilt de som är underbyggda, och undersökningar och intervjuer med poliser, åtalade och allmänheten. Även om varje ockupation kan ha korrupta utövare, är poliskorruptionen särskilt skadlig.


Det är en viktig faktor vid rättegångsmissbruk, vilket leder till fällande dom av oskyldiga och frikännande eller underlåtenhet att lagföra brottslingar. Det kan direkt bidra till brottslig verksamhet genom att göra det möjligt för brottslingar att utföra sina aktiviteter utan rädsla för upptäckt eller åtal, eller till och med genom att polisen själva deltar i sådan verksamhet. Den bidrar indirekt till kriminell verksamhet genom att undergräva förtroendet mellan samhället och polisen, vilket är en nödvändig förutsättning för ett effektivt polisarbete, och genom att skapa ett mer oordnat samhälle där det är svårare för polisen att utföra sin uppgift.


Det lägger verkliga ekonomiska bördor på samhället genom kostnaderna för ökad brottslighet och brottsförebyggande åtgärder, såväl som rättstvister och offentliga utredningar. Och, naturligtvis, korrupta poliser själva, uppsats om polisens korruption, av vilka många var moraliskt uppriktiga i början av sin karriär, kan betala ett betydande pris i psykologisk störning och, där deras korruption upptäcks, social skam och rättslig påföljd. Orsaker till korruption För att ta itu med poliskorruption är det nödvändigt att förstå dess orsaker. På den högsta generella nivån är korruption ett resultat av samspelet mellan en benägenhet att agera korrupt med en frestande möjlighet att göra det – det vill säga en uppsats om polisens korruption de upplevda fördelarna med en korrupt handling är mycket större än de upplevda potentiella kostnaderna.


De flesta människor är varken moraliska helgon, som kommer att göra vad som helst, eller moraliska monster, som kommer att göra fel närhelst de bedömer att det ligger i deras intresse att göra det. Individer är, åtminstone upp till en viss punkt, motiverade att följa moralens diktat men utsatta för frestelser som, om de är tillräckligt starka, kan leda dem vilse. Förmodligen är polisen som grupp inte radikalt annorlunda i detta avseende än resten av människor. Faktum är att många rekryter är motiverade att gå med i tjänsten åtminstone delvis av en moraliskt beundransvärd önskan att tjäna sitt samhälle, uppsats om polisens korruption. Förekomsten av poliskorruption återspeglar det faktum att polisen sannolikt båda har uppsats om polisens korruption frestande möjligheter att agera korrupt och föremål för en rad faktorer som undergräver deras förmåga att känna igen och motstå korrupta frestelser.


Det finns flera skäl till varför polisen sannolikt kommer att möta möjligheter att agera korrupt. Mycket polisarbete innebär en hög grad av operativ självständighet, med ett stort utrymme för skönsmässig bedömning av hur det ska utföras, och liten direkt tillsyn. Denna brist på tillsyn gör att polisen kan undvika vad folk kan tänka sig som kostnaderna för polisarbete. När allt kommer omkring är mycket samvetsgrant polisarbete obehagligt – farligt, tråkigt eller tidskrävande. Frestelsen att ta genvägar för att undvika dessa kostnader, eller att söka fördelar för att kompensera dem, uppsats om polisens korruption, är betydande. Dessutom, uppsats om polisens korruption, polisen är utrustad med juridiska befogenheter, såsom befogenheter att arrestera vid misstanke, övervakning och så vidare, och utrustning, såsom vapen och batonger, som kan användas som medel för att eftersträva korrupta syften, såsom utpressning.


En hel del polisarbete innebär kontakt med personer som har intressen av att förmå polisen att agera korrupt – allt från fortkörande förare som är beredda att erbjuda muta för att undvika att bli av med körkortet, till bärgningsbilsförare som betalar polisen för information om trafikolyckor, till kriminella som betalar för underrättelser som ger dem bättre förutsättningar att planera sin verksamhet. Svarta marknader för varor och tjänster som det finns en stor och ihållande efterfrågan på, såsom droger, sex och alkohol, skapar stora möjligheter för korrupt beteende, som att stjäla vinning av brott eller att ta emot mutor från handlare på sådana marknader. Samtidigt som de står inför sådana möjligheter att agera korrupt är polisen också föremål för en rad faktorer som undergräver deras förmåga att motstå dessa möjligheter, eller till och med inse att de agerar korrupt när de tar dem.


En sådan faktor eller uppsättning faktorer härrör från polisarbetets kollektiva karaktär. Poliser förlitar sig i ovanligt stor utsträckning på varandra för att nå sina professionella mål, uppsats om polisens korruption. Detta tillsammans med den socialt särpräglade karaktären av uppsats om polisens korruption arbete, tenderar att generera en hög grad av gruppidentifikation och solidaritet. Denna solidaritet visas både på enhetsnivå, med en upplevd konflikt mellan de menigas intressen å ena sidan och polisledningen å andra sidan, och på nivån för uppsats om polisens korruption tjänsten som helhet.


På många sätt är sådan solidaritet och lojalitet bra; Utan det vore ett effektivt polisarbete omöjligt. Men det kan också bidra till polisens korruption. För det första, som enkätforskning har visat, betyder det att även moraliskt välmotiverade nya rekryter kan korrumperas genom att de introduceras i en grupp som själv är delvis eller helt korrupt, antingen genom att gå med i korrupta metoder eller genom att tolerera dem. Den blå väggen existerar när inte ens de många poliser som ogillar kollegors korrupta praxis inte kommer att göra klagomål mot dem, uppsats om polisens korruption, när medlemmar stänger sig mot utomstående utredningar av fel, och när de som klagar blir utfrysta eller värre, uppsats om polisens korruption.


Den där tystnaden förstås, uppsats om polisens korruption, har effekten att skydda korrupta poliser från effektiva åtgärder. Dessutom blir poliser som avstår från att agera mot sina korrupta kollegor av en känsla av lojalitet ofta äventyrade av detta misslyckande och mogna för mer aktivt engagemang i korrupta system. Polisens moraliska karaktär kan också komma under press när de uppmanas att upprätthålla lagen i vad som kan kallas moraliskt förvirrande miljöer, där lagar, eller deras sätt att efterleva, strider mot allmänt förekommande sociala normer. Detta är ett problem särskilt med lagar mot laster – droger, prostitution, hasardspel – som ofta införs eller behålls som ett resultat av påtryckningar från välorganiserade lobbygrupper.


Som nämnts ovan är de svarta marknader som uppstår som en följd av detta bördiga källor till korruption. Sådana lagar ses också ofta av dem som anklagas för att verkställa dem som moraliskt orättfärdiga. Överväg lagar mot fritidsdroger som marijuana och amfetamin. Särskilt unga poliser är ofta medlemmar i subkulturer där användningen av sådana droger är vanlig och ses som oproblematisk – attityder som kan vara utbredda i det breda samhället. Dessutom finns det ofta en de facto tolerering av marknader i vice av makthavarna, förutsatt att de är tillräckligt avlägsnade från uppmärksamheten hos dem som tycker att de är stötande.


Förståeligt nog kan polisen komma att känna att det inte alltid är fel att tolerera, eller till och med delta i, olagligt beteende och att de har rätt att välja vilka lagar de kommer att respektera och tillämpa, och hur. Att ta itu med poliskorruption Med tanke på polisarbetets karaktär är det utopiskt att tro att poliskorruption någonsin kommer att utrotas fullständigt. Det är dock inte utopiskt att tro att det kan minskas mycket. Lagstiftning och annan politik riktad mot brott och lagöverträdare, snarare än mot polisen, kan spela en stor roll här. Till exempel, där avkriminalisering av abort och av homosexualitet har skett, har det avsevärt minskat möjligheterna för poliskorruption.


Men politik riktad mot polisen, inifrån och utan tjänsten, kan också spela en betydande roll. I stora drag bör sådan politik syfta till att förstärka viljan att agera bra och minska frestelser att agera dåligt, antingen genom att ta bort möjligheten att göra det eller öka de sannolika kostnaderna. Det finns nu en betydande mängd forskning, som tittar på både organisationer i allmänhet och polistjänster mer specifikt, som indikerar hur båda dessa saker kan göras genom utvecklingen av vad uppsats om polisens korruption kallas ofta ett integritetssystem. Ett integritetssystem för polisen, som syftar till att främja gott beteende och minska dåligt, kan ses ha fyra samverkande delar: för det första en organisationsövergripande, underrättelsebaserad, uppsats om polisens korruption, revision av etisk riskbedömning; för det andra, åtgärder för att minska dessa risker. för det tredje, sätt att upptäcka och avskräcka korruption; och slutligen innebär att öka etisk medvetenhet.


Några av de mest framträdande etiska riskerna som polisen står inför uppsats om polisens korruption redan identifierats, uppsats om polisens korruption, såsom frestelser ädla orsaken korruption, möjligheten till överdriven uppsats om polisens korruption våld och andra former av övergrepp mot medlemmar av allmänheten, uppsats om polisens korruption, och risken för mutor, eller till och med aktivt engagemang i brottslighet. Åtgärder för att minska dessa risker börjar vid rekryteringstillfället. Strategierna här kommer att syfta både till att utesluta olämpliga sökande och att attrahera lämpliga. Med tanke på tendensen till korruption inom polisväsendet är det avgörande att de som rekryteras har den högsta moraliska karaktären. Om det finns en god chans att även de av god karaktär kan korrumperas, finns det uppenbarligen ingen chans att de av dålig karaktär reformeras genom att åta sig polisarbete.


Det är också viktigt att rekrytera de som är kapabla att bli kompetenta. De inkompetenta har svårt att identifiera sig starkt med yrkets mål och kan lätt bli missnöjda och cyniska och därför mottagliga för korruption. Granskning av potentiella rekryter kan använda sig av psykologiska tester, personliga intervjuer och bakgrundskontroller av ekonomiska register och personliga kopplingar för att utesluta de som har kriminella kopplingar, moraliska eller psykologiska svagheter eller som saknar kapacitet att bli kompetenta officerare.


Adekvata löner och villkor är uppenbarligen viktiga faktorer för att attrahera kompetenta rekryter, samt göra några av de möjliga källorna till korruption mindre frestande. Forskning tycks också tyda på att rekryter med högre utbildningsbakgrund är mer kompetenta och agerar med större integritet. Specifika åtgärder för att minska riskerna som identifierats ovan inkluderar följande:. Som namnet antyder finns det två komponenter i ett klagomåls- och disciplinsystem: för det första, att samla in och klassificera klagomål, klagomålselementet och sedan bedöma och svara på de klagomål som är prima facie skäl för att sanktionera en medlem av yrket disciplinelementet.


En effektiv metod för att samla in klagomål är en nödvändig förutsättning för ett rättvist disciplinsystem; samtidigt är det mer sannolikt att klagomål kommer om man uppfattar att de kommer att tas på allvar och bemötas på lämpligt sätt. Historiskt sett har det tenderat att finnas stora strukturella problem med båda dessa komponenter i klagomåls- och disciplinsystemet.





digital klyfta uppsats



Poliser i Kenya missbrukar sin makt för sina egna personliga vinningar. I Ryssland tar polisen emot mutor så att oskyldiga kvinnor och barn säljs till sexslaveri. Officerare vinner på andras lidande. Som samhälle måste vi uppmuntra mer forskning om detta ämne för att hitta metoder för att stoppa detta hemska brott. När korruption äger rum orsakar det många negativa effekter, som att skapa brist på förtroende för brottsbekämpande tjänstemän och regeringen. Det finns många negativa effekter för polisens korruption. Regeringstjänstemäns behov av att intressera sig mer för denna fråga och skapa program som skulle öka antalet rapporter om dessa brott.


Poliskorruption är ett allvarligt problem och det händer överallt. Effekterna av poliskorruption Polisavdelningens huvudansvar är att skydda landets medborgare. Människor är beroende av polisens skydd för att känna sig trygga och vet att det finns någon institution som ser upp för medborgarnas säkerhet. I USA vet även de små barnen att de kan ringa i en nödsituation för att få polisskydd. Polisavdelningens uppgift är att skydda landets medborgare och att förhindra eller stoppa brott från att inträffa. Poliskorruption är varje typ av uppsåtligt tjänstefel av poliser för att få ekonomiska fördelar, karriärframsteg eller någon annan typ av personlig vinning.


Den huvudsakliga typen av poliskorruption som kommer att beskrivas i detta dokument är att ta mutor. När en polis tar emot en muta betyder det att de tar pengar från någon och låter dem begå ett brott. En annan typ av muta är när en polis kräver muta för att låta medborgare som inte begår någon typ av brott fortsätta sina vanliga dagliga aktiviteter. I Amerika känner vi oss trygga eftersom vi förväntar oss rättvis behandling från vår polis, vi vet att så länge vi är inom lagens rättigheter kommer det inte att finnas några problem, men detta är inte alltid fallet. I detta dokument kommer jag att diskutera poliskorruption i vissa delar av världen, inklusive USA, effekterna av korruption och vad som kan göras för att förhindra eller stoppa poliskorruption.


Korruption i Kenya Det finns många andra länder i världen där det finns en hög nivå av poliskorruption. I länder som Kenya tar polisen emot mutor och kräver mutor eller skapar falsk arrestering när medborgare vägrar att betala mutor. Människor kan köpa sin frihet med mutor. Mutor är pengar som betalas direkt till polisen för att undvika att bli arresterade. Förutom att ta mutor för att undvika rättsliga åtgärder när lagen bryts trakasserar polisen i Kenya medborgarna med avsikt att betala mutor. En artikel skriven av Kebede ger detaljer om hans resa till Kenya där han bevittnade orättvisor mot medborgarna av Kenyas polis.


Kebede åkte i en bil, när polisen drog föraren omkull, klev föraren ur bilen och gick till hörnet av vägen, träffade polisen och överlämnade något till polisen. Kebede fick reda på av föraren när han kom tillbaka i bilen att han var tvungen att betala mutan för att slippa bli arresterad eller något annat problem med lagen. Kebede frågade vilken lag som bröts eller vad som var fel, bara för att få reda på i slutet av Philadelphia dömde sex poliser för korruption, anklagelserna mot dem inkluderade försäljning av droger, rån, misshandel och inramning av narkotikamisstänkta Brown, Dessa poliser tillät dessa brott att fortsätta utan att göra några arresteringar eftersom de gynnades av dessa hemska handlingar.


I New Orleans fanns det flera poliser som begick flera mord som dömdes. Detta var mycket svårt för invånarna i New Orleans; invånarna i New Orleans terroriserades av dessa brott. In den senas poliser dömdes för att ha ingått i en drogsmugglingsoperation, där de begick brott som mord och droghandel. Brown, under den senas över 70 poliser fångades och dömdes i LAPD Rampart Division efter officer Perez erkände och lämnade information om sina medofficerare och deras tjänstefel. Dessa poliser dömdes för många olika typer av polisens tjänstefel, inklusive narkotikahandel, stöld, inramning av misstänkta och många olika typer av maktmissbruk. Detta var en stor skandal för USA och ett fruktansvärt problem för delstaten Kalifornien.


Missbruket av vissa poliser som inkluderar maktmissbruk och korruption försämrade byråns goda rykte övertid. Allmänhetens förtroende för byrån har brutits och det har fått vissa medlemmar i samhället att misstro och tvivla på tjänstemotiv för poliser. I denna uppsats kommer jag att undersöka de etiska frågorna kring polisens korruption och diskretion i det straffrättsliga systemet. Jag kommer också att definiera laglighet och rättvisa och hur de relaterar till polisens korruption och diskretion. Poliskorruption och diskretion är etiska frågor som har haft en negativ inverkan på det straffrättsliga systemet i flera år. Poliskorruptionen försvagar allmänhetens förtroende för brottsbekämpande tjänstemän. Det hindrar också effektiviteten hos brottsbekämpande tjänstemän vars uppgift är att tjäna och skydda.


html n. pdf Scaramella, G. Introduktion till polisarbete. aspx "Polis brutalitetsstatistik Cop Block. Cop Block, 13 apr. Vi som offentligt anställda måste sträva efter att vara vaksamma mot korruption och förbli etiskt sunda. Statens medborgares förtroende och förtroende är en viktig fråga som måste upprätthållas. Polisyrket är ett ädelt yrke och attraherar individer som har vissa egenskaper som att vara ansvarsfull och ha en auktoritativ personlighet och en som agerar för andras räkning utan att bry sig om sin egen säkerhet och välbefinnande. Många av dessa officerare har en förutfattad uppfattning om vad yrket handlar om och hur man kan göra världen till en säkrare plats för alla medborgare. Korruption verkar vara ett återkommande ämne med anknytning till polisstyrkan.


Poliskorruption är ett universellt problem när det gäller olagliga metoder bland polispersonal. Det verkliga bekymret är den underliggande blå koden som vissa poliser lever efter. Denna kod hjälper till att dölja olika former av tjänstefel, korruption och illegal verksamhet inom polisstyrkan. I vissa incidenter är tjänstefel lika allvarliga som polisbrutalitet eller något så litet som olämplig flirta på jobbet. Är det möjligt och rimligt att mandatera en nations brottsbekämpande myndigheter att följa alla samma regler?


Tja, byråerna måste följa lagarna. När avdelningen börjar gå över styr på lokal nivå kan antingen statspolisen gå in eller F. Jag kan skicka interna angelägenheter för att genomföra en federal utredning av avdelningen. Oavsett hur många studier som görs på olika typer av korruption och kriminologiska teorier kan bara erbjuda så mycket. Olika faktorer som polisens personlighet kan få honom eller henne att bli korrupt. Lexis Nexis. Skogan, Wesley G. Academic Search Premier, EBSCOhost öppnade den 11 december, New Crisis. Polis korruption. Ny afrikansk. McCarthy, L. Fitzgerald Symposium: En introduktion. Griffith Law Review. Poliskorruption och klagomål från medborgare som hänför sig till etnicitet: Korruptionsaktiviteter av makthavare har bidragit till en omfattande förlust av allmänhetens förtroende för regeringen, särskilt polisen.


Allmänhetens tro på brottsbekämpande personal har varit akut på grund av korruption eftersom polisen är den mest synliga armen av regeringen med mandat att upprätthålla lagen, hjälpa till i tider av nöd och skydda samhället. När en polisman är inblandad i korruption, vanära han inte bara sig själv utan även vanära det straffrättssystem han representerar. I det moderna straffrättsliga systemet finns det vissa organisationskulturer som uppmuntrar polisen att utföra korruptionshandlingar Williams, , p. Under de senaste åren har poliskorruptionen utvecklats till att omfatta kränkning av... Referenser: Medina, J. Rodney King dör vid 47; Polisen misshandlade offer som frågade "Kan vi alla komma överens."? Att kontrollera polisens beteende i fält: Vad vi vet för att reglera polisinitierade stopp och förhindra rasistiskt partisk polisverksamhet.


pdf Williams, H. Kärnfaktorer för poliskorruption över hela världen. Forum om brott och samhälle, 2 1 , Nya officerare lär sig organisatoriska principer när de socialiseras in i polistraditionerna. I slutändan visar nya officerare att de accepterar dessa principer genom sina affärer i de kvarter som de tjänar. Kunskapen om arbetsrelaterade principer är en viktig fråga i formativ effektivitet hos officerare, höjden av jobbtillfredsställelse, värdet av polis- och samhällsrelationer, och den triumferande uppnåendet av organisatorisk socialisering Engelson, Breaking the code of tystnad bland officerare för att att utreda korruption på rätt sätt skulle kräva att man infiltrerade den organisationskultur som har etablerats inom polisstyrkor runt om i världen, och jag är inte säker på att detta skulle vara så lätt att göra.


Att vara en del av gruppen är något som är en del av kulturen och förankrat i officerare från början. Delvis beror detta på essensen av jobbet och i en annan del är det bara en fraktion av mänsklig bindning. Verk Citerade Engelson, Wade. Korruption kontra officiell avvikelse: polisens missuppförandeOfficiell avvikelse syftar på att avvika från en viss organisations lagar och stadgar. Avvikelse kan dock också referera till som avvikelse från outtalade beteendekoder. I nyhetsvideon Cop Exposes Police Corruption, Gets Death Threats From Other Cops säger den aktuella polisen som identifierar sig som en whistleblower att han hade brutit mot den så kallade blåa tystnadens mur och blev straffad till följd av detta.


Officiellt är det inte meningen att poliser ska vara tysta när de bevittnar diskriminering och trakasserier, men enligt polisen utsattes han för hot mot sitt liv, inklusive en K9-officer som släppte en hund på honom, efter att han kom fram för att avslöja avvikelse. Korruption ses i första hand som att berika sig själv genom att ta mutor eller öppet använda sin position för att förbättra sin status, makt eller ekonomi. Videon visar att detta bara är ett sätt på vilket korruption... Referenspolis avslöjar poliskorruption, blir dödshot från andra poliser. Polis, terrorism, etik och korruption Det traditionella uppdraget för polisstyrkor i USA är att bekämpa kriminalitet och upprätthålla lagen i det definierade geografiska område eller gräns de tillhör.


Detta översätts till att de lokala polisstyrkorna i städer, kommuner och städer engagerar sig i polisverksamhet i dessa respektive områden. Utanför dessa gränser har de statliga polisstyrkorna ansvar och på nationell nivå har Federal ureau of Investigation FI jurisdiktion. Före starten av den 11 september, terroristattackerna mot det amerikanska hemlandet, är uppdraget och gränserna för de ovan nämnda polisstyrkorna tydliga och tydliga. Omedelbart därefter har det skett ett enormt paradigmskifte i polisstyrkornas uppdrag i USA eftersom de växande hoten om terrorism och terroristaktiviteter har kommit in i nationens hjärta.


Bibliografi: Caldero, M. Polisens etik: Korruptionen av ädel sak. Burlington, MA: Anderson Publishing. Terwilliger, G. Kriget mot terrorismen: brottsbekämpning eller nationell säkerhet? Polisens eform i det postauktoritära Brasilien En majoritet av nya demokratier innebär en otrolig ologiskhet i ett oerhört svagt medborgarskap sammansmält med en sträng beskrivning av de konstitutionella garantierna. För att förklara denna skillnad skulle det vara klokt att överväga betydelsen av politiska institutioner när det gäller representation av medborgare, som var förhärskande efter de militära etablissemang som ansågs vara besvärliga och en majoritet av de nya restriktionerna. Ett fåtal definierade i det autokratiska etablissemanget, implementerades av en hel del nya etablissemang framträdande av den brasilianska konstitutionen i Pinheiro. De framträdande av sådana institutioner i Brasilien var den överdrivna illustrationen av mindre befolkade regioner i motsats till regionerna med större befolkning: Sao Paulo har på senare tid införlivat 60 kongressledamöter vilket är analogt med Denna styrka utgör Referenser Amnesty International London, Amnesty International.


Bailey, Willian C. nr0 4. Beato F. Accion y Estrategia de las Organizaciones Policiales In: Policia, Sociedad y Estado: Modernizacion y Reforma Policial en America del Sul. Santiago: Centro de Estudios del Desarrollo, a, sid. Rio de Janeiro: v. Polisintervjuer Författaren till denna rapport har blivit ombedd att genomföra två intervjuer med poliser där sex grundläggande frågor är kärnan i båda intervjuerna. För att skydda tjänstemännens anonymitet samt ett sätt att få de mest ärliga och fullständiga svaren, kommer inte identiteten på tjänstemännen såväl som de avdelningar de har eller arbetar för att identifieras på något sätt, form eller form.


Svaren som fick var insiktsfulla, ärliga och upplysande. Även om det finns två sidor av varje historia, har både polisen och folket rätt att ha sin röst... Referenser Cooper, H. Obama kritiserar arrestering av en Harvard-professor. The New York Times. Endast en berusad förare i är fångad: Verkställighet: Även med hård vägpatrullpolitik är sannolikheten för arrestering i Kalifornien liten. Det finns olika tekniska åtgärder som har använts för att öka effektiviteten hos poliser inkluderar brottslaboratorier och fingeravtryck. De andra tekniska åtgärder som används inom polisarbete inkluderar tvåvägsradion som används i polisbilar för att hjälpa poliserna att multiplicera sin produktivitet när det gäller att svara på och hantera incidenter.


Polisbyråer över hela landet skaffar ny teknik som är utvecklad för att minska svarstiden och snabbheten på informationsspridningen. Användningen av dessa ansträngningar har hjälpt till att förbättra patrullfunktionen och dra nytta av effekterna av samhällspolisprogram. Innan dessa terrorattacker skapade Department of Homeland Security muren på federal nivå mellan brottsbekämpning och underrättelsetjänst. Dessutom, ingen av…. Referenser: Foster, R. Polisteknikens historia. html Johns, C. Polisens användning av mindre dödliga vapen. html Schmidt, M. Farorna med polisarbete. Förbättra hemlandets säkerhet på statlig nivå.


Centrum för studier av intelligens, 53 3. På platser som Richmond, som redan har ett rutigt förflutet i sin relation till allmänheten, skadas allmänhetens uppfattning ytterligare av den ökade brottsligheten. Det gäller även polisen i resten av landet. Ökningen av brottslighet påverkar allmänhetens uppfattning om polisen och inte regeringen. I handlingar som rasism och utomrättsliga husrannsakningar är polisen och inte president Bush inblandad. Många av de skadliga effekterna av nuvarande polisåtgärder och politik är resultatet av regeringens politik. Polisen har alltså blivit något av en syndabock till följd av den senaste regeringens politik.


Våldsbrottens profil har också förändrats dramatiskt och farligt. Färre poliser innebär fler våldsamma brottslingar, vilket höjer brottsligheten. Regeringens politik, stigande kriminalitet och polisinsatser har därför kombinerats till ett... Källor Barbash, Fred, June Court backar Town i rättegång om våld i hemmet. I Washington Post online Washingtonpost. Lucas, Scott , April Bra polis, dålig polis - polisvåld mot afroamerikaner - polis i filmer och TV - Timothy Thomas. I New Statesman. Maclin, Tracey. Terry v Ohios fjärde ändringsarv: Svarta män och polisens omdöme. I St. John's Law Review. Seron, Carroll, dec. Att döma polisens missförhållanden: "Gatunivå" kontra professionell polisverksamhet. Kursnummer Poliskorruption Ett problem med lagen Namn [Datum] Sammanfattning Detta dokument kommer specifikt att fokusera på poliskorruption och sätten att minska och minska fall av poliskorruption.


Det första avsnittet innehåller en introduktion som förklarar effekterna av poliskorruption från våldtäkter till mord och hur det påverkar samhället. Det uttrycker också behovet av att agera, eftersom USA blir mer likt de extremt korrupta afrikanska länderna Nigeria och Sydafrika. Jämförelse av andra länder avslöjar en brist på auktoritet och regering samt oro för den allmänna säkerheten. Det andra avsnittet förklarar och identifierar de olika former av korruption som händer med poliser, inklusive: opportunistisk stöld, manipulering av bevis och accepterande av mutor. När poliser begår dessa brott blir de ofta inte åtalade. Detta på grund av bristen på bevis från vittnen mot dem. De flesta poliser är utbildade i att... Referenser Aremu, A. Den modererande effekten av emotionell intelligens på minskningen av korruption i den nigerianska polisen.


Polisens praktik och forskning, 12 3 , U9sFVvldWa8 Beggs, J. Polisfel, klagomål och offentlig reglering. Oxford: Oxford University Press. California Innocence Project. Poliskorruption: paradigmer, modeller och koncept: utmaningar för utvecklingsländer. Huntsville, TX: Office of International Criminal Justice. Gottschalk, P. tjänstemannabrott och polisbrott: ruttna äpplen eller ruttna fat? Critical Criminology, 20 2 , Hur polisens organisationsstruktur korrelerar med frontlinjetjänstemäns attityder till korruption: en modell på flera nivåer. Police Practice and Research, 14 5 , U9sEofldWa8 Punch, M. Poliskorruption: äpplen, tunnor och fruktträdgårdar.


Criminal Justice Matters, 79 1 , U9sFwldWa8 Roleff, T. Polis korruption. Farmington Hills, MI: Greenhaven Press. Dessutom står dagens poliser inför andra utmaningar än poliser för två decennier sedan. Ett av dessa 2000-talsproblem som brottsbekämpande myndigheter står inför är terrorism. Nästan varje samhälle över hela landet har någon byggnad eller regeringsplats som kan anses vara ett mål för terrorism, och stora storstadsområden har många av dessa mål inom sina gränser. På grund av detta kan polismodeller behöva ändras för att vara mer involverade i att förhindra att terrorism inträffar, snarare än att svara när en terrordåd har begåtts.


Samhällspolisen kan hjälpa till med detta genom att tillåta lokalpoliser att bli bekanta med sina grannskap och medborgare och veta exakt vilka mål som finns i deras område. För att skapa bättre poliser måste utbildning i terrorism och hur man känner igen typiska terroristmisstänkta intensifieras och åtgärdas i alla samhällen. Den kanske största utmaningen som många officerare står inför är användningen av... Referenser Bucqueroux, B. Samhällsstraffrätt: Vad samhällspolisen lär. Hämtad från Polisen. html26 mars Gianakis, G. Återuppfinna eller ompaketera offentliga tjänster? Fallet med samhällsorienterad polisverksamhet. Public Administration Review, 58 6 , Glenn, R. Santa Monica, CA: Rand.


Leuci, R. In Police and policing: Contemporary issues, Kenney, D. Westport, CT: Praeger. Polisen tar emot dricks? I USA förlitar sig vissa lägre betalda yrken som servitriser eller pizzabudschaufförer på dricks från sina kunder i utbyte mot bra service som en viktig del av deras totala inkomster, medan andra yrken som läkare och advokater sällan eller aldrig får dricks eftersom de anses tillräckligt kompenserade för sina tjänster från början oavsett hur väl de presterar. När det kommer till brottsbekämpning, men frågan om dricks blir grumligare, med den ikoniska bilden av polisen på takten som tar emot ett äpple från en leende försäljare som på senare tid kontrasteras av högprofilerade fall av poliser som har accepterat mycket större kontant "dricks" i utbyte mot att man tittar åt andra hållet eller ger förhandsbesked om polisrazzior.


Eftersom dessa fall påverkar hela brottsbekämpande samfundet negativt, är det därför viktigt att fastställa polisens anständighet... Refererar till Blacks lagordbok. Paul, MN: West Publishing Co. Ellison, J. Samhällspolisarbete: Implementeringsfrågor. FBI Law Enforcement Bulletin, 75 4 , Ivkovic, S. Fallen blue knights: Kontroll av poliskorruption. New York: Oxford. Även om kvinnor bara utgör Kim Lonsway, ] Det är tydligt att en kvinnlig polis är mindre benägen att ta till överdriven våldsanvändning jämfört med en manlig polis och detta är ett tydligt argument för mer representation av kvinnor i polisstyrkan. Att ta in fler kvinnor skulle därför vara ett positivt steg. En annan studie från University of California jämförde effekterna av polisens ras, kön och erfarenhet och kopplingen till möjligheten att polisen utreds av inrikes frågor för användning av överdrivet våld.


För studien,…. Bibliografi 1 Amnesty International, "Less than Lethal"? Användningen av bedövande vapen i U. pdf 2 Anthony J. htm 4 DR. Polistjänster och -program: Även när polistjänster och -program omstruktureras över hela världen är det ganska svårt att förstå denna förändring i sedvanliga termer. I dessa nya polistjänster och program är skillnaden mellan offentliga och privata polisområden också problematisk. Att förstå de pågående förändringarna är dock beroende av att man skiljer mellan polisens auktorisation och hur dessa tjänster tillhandahålls. Omstruktureringen av polisväsendet tar med den offentliga polisens svagheter och beror på ökad kriminalitet, social struktur, idéer och kultur, förvaltningens karaktär och de ekonomiska systemens karaktär.


På grund av den pågående omstruktureringen av polisväsendet förändras den offentliga polisens roll avsevärt genom att anta en statlig snarare än individuell agenda. Dessutom polistjänster och... Polisens nya struktur: beskrivning, konceptualisering och forskningsagenda. Hämtad från National Institute of Justice -- U. txt Cohen, B. Forskning om straffrättsliga organisationer: domprocessen. Polisrekrytering Precis som alla andra institutioner i landet gick det amerikanska polissystemet igenom en lång period av utveckling för att äntligen nå den form det har idag.


Och i likhet med andra lagar och institutioner i Amerika, lånades till och med polisens rekryteringsmetoder kraftigt från Storbritannien. Under 1800-talet, eller åtminstone för större delen av det, formades amerikansk polis efter de brittiska polislagarna O'Keefe, men den enda viktiga skillnaden låg i separationen av nationella och lokala polisorgan. Eftersom polisen i de flesta västländer var under direkt kontroll av den nationella regeringen, var det lättare att hantera dem från en central plats och deras utveckling var också nästan samtidigt. Men det var inte fallet i USA där varje län och stat hade sin egen lokala polisavdelning, varför utvecklingen av sporadiska och avdelningar skapades på olika...


Referenser 1 Miller, Wilbur R. Columbus: Ohio State University Press. Och William Thomas Allison att skydda och tjäna: A History of Police In America. Upper Saddle River. New Jersey 3 James O'Keefe. Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall. Polis Beskriv Sir obert Peels inverkan på amerikansk polisverksamhet Sir obert Peel var inte en amerikansk polis eller en amerikansk politiker. Han tjänade två gånger som Storbritanniens premiärminister som en Tory och antog en rad viktiga lagar. En del av Peels oro var inom området straffrätt och brottsbekämpning. Han hjälpte till att anta stor lagstiftning om reform av fängelser och etablerade också den första betydande storstadspolisstyrkan i Storbritannien.


Genom att omvandla brittiska polisorganisationer och brottsbekämpning hjälpte Peel till att lägga grunden för den moderna amerikanska polisstyrkan och dess underliggande filosofi. Peel utvecklade en brottsbekämpande filosofi som baserades på att involvera invånare i samhället i arbetet med brottsförebyggande. Det moderna konceptet med samhällspolis är delvis baserat på Sir Peels ursprungliga "nio principer", som skisserades på 1800-talet. Den första av Peels nio principer är att... Referenser Larrabee, A. Brottsbekämpning: Sir Robert Peels koncept om samhällspolis i dagens samhälle. 8 nov, html New Westminster Police Service n. Sir Robert Peels nio principer. html Sabath, D.


Utvecklingen av amerikansk polisverksamhet. Polisens historia Det amerikanska systemet för straffrätt och utredningar härrör från engelsk lag och praxis, som gav råd till koloniala regeringar och gav upphov till efterföljande system i USA. Faktum är att den stående polisstyrkan som de flesta amerikaner tar för givet har inte alltid funnits. Tidiga amerikaner, liksom engelsmännen före dem, var motvilliga till idén om en regeringssponsrad stående polisstyrka som när som helst kunde ha tillstånd att frånta medborgarna deras rättigheter och friheter. Den nuvarande metoden för brottsbekämpning, från gripande till förundersökningar, har också sina rötter att tacka engelska. De första professionella, betalda amerikanska polisstyrkorna startade i början av 1600-talet: först i Boston och cirka femton år senare i New Amsterdam.


Till en början kända som väktare och senare som konstaplar, åtnjöt officerarna inte samma nivå av ansvar eller samma roll i samhället som moderna... Referenser Engel, R. html "Tidig polis i USA. En kort historia om Pinkertons. Men en annan ofta osynlig anstiftare till negativa beteendetendenser bland officerare är oförmågan att korrekt tillgodogöra sig ockupationens stress. Faktum är att en studie, publicerad av Canadian Police College, skisserar de förhållanden som mest tenderar att provocera fram polisutpressning, förskingring eller andra sådana illviljande beteenden. Bland sina resultat hävdar kontot att av de tillfrågade i urvalspopulationen, "tjänstemän som upplevde frekvent operativ stress var mer accepterande av finansiell korruption.


Det kompenserande avståndet från verkligheten av lag, ordning och etiskt ansvar kan i sådana fall vara orsaken till grova avvikelser från policy och förfarande. Både inom den isolerade sociala strukturen på en polisavdelning och i anställningen av ett ansvar som är... Citerade verk: Kurke, M. Polispsykologi in i 2000-talet. Hillsdale, New Jersey Hove: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. O'Connor, Dr. Polispsykologi. Rättsmedicinsk psykologi. Stearns, G. Det fysiska och psykologiska. Dessutom, i det här spelet "katt och råtta", där de brottsbekämpande tjänstemännen är katten, måste de tänka och agera på det sätt som brottslingar gör för att fånga dem - poliser måste förutse kriminella handlingar.


Genom att göra detta måste poliser vara "sammans" med brottslingar och därmed få brottslingar och poliser att använda mycket liknande sätt att tänka. Att tänka och arbeta på samma sätt och förutse varandras rörelser gör det möjligt för brottslingar och poliser att använda samma kompetens och mentalitet för att ligga steget före den andra. Trots dessa likheter är det viktigt att avgränsa skillnaderna mellan polis och brottslingar, vilket inkluderar att polisen är moralisk och etisk, använder sin benägenhet för våld för att säkerställa säkerheten för samhället de skyddar och i slutändan använda sin status i samhället för gott.


Att vara moralisk och etisk är två egenskaper... terrorism har påverkat polisuppdraget i USA. Var noga med att ge exempel. Beskriv minst två meningsskiljaktigheter som finns angående lämpligt brottsbekämpande beteende för att bekämpa terrorism och upprätthålla personliga friheter? Terrorism och händelserna kopplade till den 11 september har påverkat världen på ett sätt som vi aldrig kunde föreställa oss, vilket påverkar hur vi ser på vår säkerhet och hur vi ser på oss själva. Statliga och lokala polisstyrkor har också drabbats, och konfronterats med nya uppgifter och nya faror. Precis som den federala regeringen skapade en helt ny avdelning för Homeland Security, ställdes polisavdelningarna inför stora förändringar också. Dessa förändringar var till exempel: "samordna hemlandsäkerhet på statlig nivå; samla in, analysera och dela viktig information och intelligens; skydda kritisk infrastruktur och nyckeltillgångar; säkra landets gränser, luft- och sjöhamnar; samarbeta med federala och lokala brottsbekämpande myndigheter på uppgift...


Referenser Csg. Terrorismens inverkan på statlig brottsbekämpning. Hämtad från Csg. pdf Delattre, E. Karaktär och poliser: Etik i polisarbete. Washington DC: AEI Press. Hämtad från FBI. Hämtad från ncjrs. Ansvarsskyldighet "Ansvarsskyldighet avser de mekanismer genom vilka både brottsbekämpande tjänstemän och de myndigheter de tjänar hålls ansvariga för att främja social ordning, minska brottslighet och behandla varje individ rättvist och inom lagens gränser" Chambliss, The three dimensions of police accountability är ansvarighet inför allmänheten, ansvarighet inför lagen och ansvar gentemot varandra andra medlemmar av polisstyrkan.


Om man skulle titta på den mest grundläggande dimensionen av polisens ansvarighet, såsom ansvarsskyldighet gentemot allmänheten, skulle man se hur avgörande detta är: "Det både definierar och skyddar medborgarnas rättigheter samtidigt som det främjar en kollektiv känsla av tro i det större straffrättssystem" Chambliss, De tre E:n är "Effektivitet -- om polisen åstadkommer vad de ska göra: A. Kontrollerar de brottsligheten effektivt? Är de framgångsrika i att arrestera förövare? Effektivitet - oavsett om de utför sina uppgifter... Referenser Chambliss, W. Polis och brottsbekämpning. Thousand Oaks: Sage Publishing.


Katz, C. Kapitelöversikt. Hämtad från McGraw-Hill. html Newham, G. Bekämpa poliskorruption. Hämtad från issafrica. Polisuppdraget gick från att skydda människor mot vardagsvåld till att skydda ett samhälle från främmande attacker. Terrorism definieras som "den systematiska användningen av terror [rädsla] särskilt som ett medel för tvång" merriam-webster. Det var denna idé att något som inte kunde förstås fullt ut, som en terroristattack, verkligen kunde få så många människor att bli rädda. Detta ändrade dock vad det innebar att vara inom brottsbekämpning.


Trots problem som finns på lokal nivå har fokus flyttats från att se till att alla hot om en potentiell attack skulle kunna förhindras. Personliga friheter har kränkts, diskriminerande profilering har ökat och korruptionen inom polisstyrkan har ökat – allt i terrorförebyggandets namn. Referenser: Baker, Al. National Institute of Justice, Terrorismens inverkan på statlig brottsbekämpning. pdf Nalle, D. Upphäva eller revidera. New yorks finaste cover-up.

No comments:

Post a Comment