Thursday, January 6, 2022

Trafiksäkerhetsuppsats

Trafiksäkerhetsuppsats



På samma sätt är samtal i telefon när du kör bil ett vanligt tecken på vägarna i Indien trots att det är ett straffbart brott. Vi skulle gärna höra ögonvittnesskildringar, historien bakom en artikel. Prenumerera nu! På samma sätt ska människor som går till fots alltid gå på vänster sida av vägen, trafiksäkerhetsuppsats. National Highway Transportation Safety Administration uppskattar att tekniken har räddat mer än 2, liv mellan och Trafiksäkerhetsuppsats luncher från hela världen.





Lång och kort uppsats om trafiksäkerhet på engelska



Så fort bilar körde på vägen följde olyckor. Här är en titt på några milstolpar i trafiksäkerhetsstandarder, sammanställda av The Patel Firm. Allt eftersom fler och fler bilar gjorde sitt första framträdande på amerikanska vägar i början av s, antalet döda och trafiksäkerhetsuppsats från trafikolyckor sköt upp, särskilt jämfört med de som orsakades av järnvägsolyckor. Itrafiksäkerhetsuppsats, till exempel var det bara dödsfall bland järnvägsresenärer jämfört med 6, bland bilister och fotgängare. Tio år senare fanns det trafiksäkerhetsuppsats dödsfall, men 21, för bilister och fotgängare.


Så tidigt som på s försökte National Safety Council att rita trafiksäkerhetsuppsats till farorna med olycksstatistik. Vissa kom i form av design av trafiksäkerhetsuppsats eller vägar, sprickbeständiga vindrutor till exempel. Det fanns dock en inkonsekvens i genomförandet av förbättringar, trafiksäkerhetsuppsats. Det första säkerhetsbältespatentet tilldelades men det skulle ta många år innan de användes regelbundet av förare och passagerare. Patel Firm sammanställde en lista över säkerhetsmilstolpar som det samlat in från historiska register, dokument från sådana statliga myndigheter som National Highway Traffic Safety Administration och Smithsonian Institute, och ideella organisationer som American Automobile Association.


Här är en titt på viktiga innovationer som introducerats genom åren, från trafiksignaler till säkerhetsbälten, trafiksäkerhetsuppsats. Storbritannien kan göra anspråk på de första trafiksignalerna trafiksäkerhetsuppsats, som placerades utanför Houses of Parliament i London, trafiksäkerhetsuppsats. De tändes med gas och kontrollerades manuellt av poliser, trafiksäkerhetsuppsats. Men de kan vara en fara på egen hand, riskera att explodera och orsaka skador. Det första elektriska trafikljuset gjorde sin debut i Cleveland efter en amerikansk polis. Trevägsljus introducerades med gul varning om en förestående förändring.


Connecticut blev den första staten som införde en hastighetsbegränsning för bilar. Motorfordon fick inte köras snabbare än 12 miles per timme i städer och 15 mph på landsbygden. En nationell motorvägshastighet sattes in på 55 mph under president Richard Nixon. Det föranleddes av oljeembargot som OPEC införde mot USA på grund av dess stöd till Israel. Men dödsfallen föll sedan intrafiksäkerhetsuppsats, Kongressen godkände att tillåta stater att höja motorvägshastighetsgränsen till 65 mph. De trafiksäkerhetsuppsats säkerhetsbälte för fordon designades för taxibilar, menat att hålla New York City-turister säkra när de såg sevärdheterna. Det såg ut som en sele för klättring, rapporterar American Automobile Association.


En livsförändrande innovation kom när Nils Bohlin, en före detta flygingenjör som arbetade för Volvo, uppfann trepunktsbältet. I en dramatisk gest offentliggjorde Volvo designen så att andra tillverkare kunde replikera den utan kostnad, trafiksäkerhetsuppsats. När Bohlin dog inVolvo uppskattade att hans innovation var ansvarig för att rädda mer än 1 miljon liv på mer än 40 år. Den federala regeringen gjorde säkerhetsbälten obligatoriska i alla nya bilar i — en bland en uppsättning säkerhetsstandarder, och i — New York antog den första lagen som kräver att de ska användas av dem som åker i framsätet. I den federala regeringen började hänga pengar på motorvägssäkerhet på stater som införde ett hjälmkrav för motorcykelförare.


Mindre än 10 år senare upphävde kongressen möjligheten att utdöma böter för att inte följa efterlevnaden och som ett resultat började vissa stater att införa lagarna endast på unga eller nya ryttare. Idag kräver ungefär hälften av delstaterna att alla motorcyklister ska bära hjälm, medan den andra hälften bara reglerar vissa förare eller har ingen lag alls. New Hampshire, Illinois, Iowa, trafiksäkerhetsuppsats, och New Hampshire har inga krav. Den första rattfyllerilagen stiftades i New York i Men så sent somtrafiksäkerhetsuppsats, det var lagligt att dricka och köra bil i 26 stater förutsatt att föraren inte var lagligt berusad. Mothers Against Drunk Driving bildades av en kvinna vars åring hade dödats av en rattfull förare, och den fortsatte att lobba för en promille på 0.


De som döms för rattfylleri beordras ibland att installera en andningsanalysator för tändningslås i sina bilar. Låset hindrar ett fordon från att starta om inte föraren klarar ett test efter att ha andats in i det. Krockkuddar skapades först i Främre krockkuddar ingick inte som standardutrustning i alla nya bilar förrän ; och i stadsjeepar, pickup- och skåpbilar i sidokrockkuddar krävs inte, men de ingår vanligtvis. Främre krockkuddar räddade mer än 50, liv från till enligt uppgifter från National Highway Transportation Safety Administration. Den första bilolyckan inträffade när en bil och en cykel kolliderade i New York City, enligt uppgifter från National Highway Transportation Safety Administration.


Sedan dess har cirka 53 cyklister dödats i olyckor mellan — när uppskattningar av dödsfall först registrerades — och På senare tid dog cyklister, 6, fotgängare och 5, motorcyklister i olyckor. Kampanjen Share the Road är avsedd att minska antalet dödsfall genom att påminna förare om att cyklister, fotgängare och motorcyklister har rätt till vägen också. Men striderna fortsätter. De första bilbarnstolarna var rudimentära, menade att hålla barn stilla, men utan några riktiga säkerhetsfunktioner. Sätena hade en metallram i början av s, följt av sådana som var vadderade för att skydda barn i kollisioner. National Highway Traffic Safety Trafiksäkerhetsuppsats i mandat att sätena har säkerhetsbälten och selar.


Idag kräver alla 50 stater barnsäkerhetsstolar och bältesstolar även om lagarna varierar. Ungefär hälften kräver att barn under 2 år åker i bakåtvända bilbarnstolar. De första vindrutorna och fönstren var känsliga för att splittras vid kollisioner, splittras i taggiga bitar som kunde orsaka allvarliga skador eller till och med dödsfall. Bythe Stutz Motor Car Company satte in kablar i sina vindrutor för att minska risken för att de skulle gå sönder, trafiksäkerhetsuppsats. Senare bestod splittersäkra vindrutor av glasskivor åtskilda av ett lager celluloid eller plastfilm, trafiksäkerhetsuppsats, som de som är installerade i Ford Model A in och General Motors Cadillacs enligt federal lag kräver att vindrutor är gjorda av laminerat säkerhetsglas, trafiksäkerhetsuppsats.


Traction control begränsar hur mycket hjulen snurrar. Sedan införde en federal förordning elektronisk stabilitetskontroll för alla personbilar trafiksäkerhetsuppsats lätta lastbilar, trafiksäkerhetsuppsats. Datorer styr bromsningen på varje hjul individuellt. National Highway Transportation Safety Administration uppskattar att tekniken har räddat mer än 2, liv mellan och. Den här historien dök ursprungligen upp på The Patel Firm och producerades och distribuerades i samarbete med Stacker Studio. Logga in. Håll det rent. Undvik obscent, vulgärt, oanständigt, rasistiskt eller sexuellt orienterat språk. VÄNLIGEN STÄNG AV DITT CAPS LOCK. Hota inte. Hot om att skada en annan person tolereras inte. Var sanningsenlig. Ljug inte medvetet om någon trafiksäkerhetsuppsats något.


Var snäll. Ingen rasism, sexism eller någon form av -ism som är förnedrande för en annan person. Var proaktiv. Använd länken "Rapportera" på varje kommentar för att informera oss om kränkande inlägg. Dela med oss. Vi skulle gärna höra ögonvittnesskildringar, historien bakom en artikel. Ett e-postmeddelande har skickats till med en länk för att bekräfta listregistreringen. De senaste nyheterna om coronaviruset från The Caledonian-Record och Vermont, New Hampshire och nationella nyhetskällor. En prenumeration ger tillgång till allt vårt onlineinnehåll, inklusive: vår interaktiva e-utgåva, ett fullständigt arkiv med moderna berättelser, exklusiva och utökade onlineerbjudanden, fotogallerier från journalister från Caledonian-Record, videoreportage från våra mediapartners, omfattande internationella, nationell och regional rapportering av Associated Press, och ett brett utbud av funktionsinnehåll.


Facebook Papers trafiksäkerhetsuppsats representerar ett unikt samarbete mellan 17 amerikanska nyhetsorganisationer, inklusive The Associated Press. Journalister från en mängd olika nyhetsrum, stora som små, arbetade tillsammans för att få tillgång till tusentals sidor med interna företagsdokument som Frances... Dessa idrottare övervann historiska utmaningar för att nå toppen av sina sporter, trafiksäkerhetsuppsats. Trafiksäkerhetsuppsats våra årets idrottare. Beklagar, ett fel uppstod. Komma igång. Logga in Registrera dig. Redigera Stäng. Växla navigering. Hem Om oss Lokala evenemang Marknadsför ditt evenemang Kontakta oss Skicka frågesport Kuponger Nyheter Lokal delstat Regionalt Nationellt Värld Konstigt Coronavirus Sport Lokala regionala världsfotbollsval Utomhus Åsiktskolumner Redaktionsbrev Tecknade filmer Gemenskap Födslar Dödsfall Milstolpar Husdjur Funktioner Jordbruk Bil Affärsgemenskap Underhållning Hälsa Husdjur Skola Strap In E-Edition Arkiv Annonsera Placera en annons Visa Aktuella Annonser Priskort Kontakt Annonsering.


Facebook Twitter WhatsApp SMS E-post Skriv ut Spara. com Content Exchange. Trafiksäkerhetsuppsats av trafiksäkerhetsstandarder Uppdaterad 20 december, trafiksignaler debut i London Uppdaterad 20 december, trafiksäkerhetsuppsats, Hastighetsbegränsningar införda Uppdaterad 20 december, Spänne upp för säkerhet Uppdaterad 20 december, Hjälm krävs för motorcyklister Uppdaterad 20 december, trafiksäkerhetsuppsats, New York antar rattfyllerilag Uppdaterad 20 dec, Airbags skapade för att rädda liv Uppdaterad 20 dec, Dela vägen med cyklister, fotgängare Uppdaterad 20 dec, Bilbarnstolar håller barn säkra i bilar i rörelse Uppdaterat 20 dec, trafiksäkerhetsuppsats, Splittrande vindrutor skyddar mot glasskärvor Uppdaterad 20 dec,





globaliseringsuppsatser



Att utöva trafiksäkerhetsåtgärder är mycket bra och säkert för alla människor under hela livet. Alla ska respektera andra när de kör eller går på vägen och ta hand om sin säkerhet. Människors säkerhet på vägen är en av de viktigaste aspekterna för att undvika trafikolyckor, skador och dödsfall. Vi kan bedöma vikten av trafiksäkerhet utifrån nationella statistiska uppgifter om totalt antal rapporterade olyckor och dödsfall. Det finns olika metoder för att skapa medvetenhet bland allmänheten såsom seminarier, workshops, studentutbildning genom att lägga till grundläggande trafiksäkerhetslektioner i kursplanen, göra människor medvetna om grönt korskod i.


stanna, titta, lyssna, tänka och sedan korsa, förståelse för vägmärken mm. Att följa trafiksäkerhetstips kan hjälpa till att skydda alla vägproblem. Några effektiva mått på trafiksäkerhet är som grundläggande medvetenhet om fordon, defensiv körning enligt väder och vägförhållanden, följa trafikregler, använda säkerhetsbälten, undvika överhastigheter, medvetenhetsprogram etc. Trafiksäkerhet är mycket viktigt nuförtiden eftersom det har skett en alltför stor ökning av fordon på väg och det blir avgörande att vi följer trafikreglerna och lagarna och räddar oss själva och våra familjer från trafikolyckor.


Att även göra andra människor medvetna om trafiksäkerhetsregler kan göra våra vägar säkra. Trafikolyckor har blivit mycket vanliga på grund av fordonskollisioner och okunnighet om korrekta trafiksäkerhetsåtgärder. Antalet dödsfall ökar på grund av motorfordonskollisioner genom att människor ignorerar trafiksäkerhetsreglerna. Alla vägar är mer trafikerade för en hel dag där fordon körs i sin höga hastighet. Människor i den moderna världen är vana vid sina personliga transporter som ökar trafiken på vägarna. Under dessa förhållanden är det mycket viktigt för alla att vara säkra på vägarna och att följa alla trafikregler och föreskrifter. Alla bör genomgå en komplett körkurs under ledning av en auktoriserad instruktör innan de börjar köra på vägarna.


Trafiksäkerhetsåtgärder bör läggas till i skolans läroplan så att eleverna kan få fullständiga kunskaper om trafikreglering. De flesta trafikolyckorna inträffar på grund av ofullständig kunskap om driftfordon och bristande trafiksäkerhetsåtgärder. Användning av gamla fordon på väg är också en orsak till olyckor, så det är mycket viktigt att regelbundet få fordonen kontrollerade för lämplighet. Korrekt och snabb service av fordon bidrar också till att minska trafikolyckorna. Alla förare bör noggrant kontrollera sina fordon dagligen innan resan börjar och om något problem upptäcks måste det åtgärdas omedelbart. Trafikolyckor är en viktig dödsorsak i Indien och det har drabbat ett stort antal familjer. Därför blir det mycket viktigt att alla strikt följer trafikreglerna och alltid ska köra säkert med respekt för andra människor och fordon på vägen.


Vi bör undvika förhastad körning, rattfylleri och rött ljus. Att bära hjälmar och säkerhetsbälten kan kraftigt minska antalet orsaker under en olycka. En unison insats från var och en skulle definitivt kunna minska antalet olyckor och göra våra vägar säkrare. Trafiksäkerhet måste ägnas ordentlig uppmärksamhet av varje person på jorden, oavsett om de använder fordon eller inte. Barn och elever är den mest utsatta gruppen för trafikolyckor, mindre eller större skador och till och med dödsfall på grund av bristen på vuxens övervakning. Det bör inte vara sent att göra barn väl medvetna om trafiksäkerhetsreglerna och åtgärderna i deras tidiga åldrar. Det borde vara föräldrars och lärares skyldighet att undervisa dem ordentligt under deras trevliga tillsyn.


Enligt statistiken visar det sig att det finns de flesta trafikolycksfall där barn är inblandade, så de löper hög risk än andra åldersgrupper. De behöver kunskaper och utbildning om trafiksäkerhet från deras tidiga ålder. Det bör startas från deras hem och skolor genom att lägga till detta ämne i deras kursplan. Några punkter nämns nedan som bevisar det faktum att varför trafiksäkerhet är så viktigt för barn och barn:. Följande är några viktiga trafiksäkerhetsregler som spelar stor roll för att skydda barn från trafikolyckor genom att göra dem ansvarsfulla fotgängare på vägen:.


Trafiksäkerhet är mycket viktigt för människor i alla åldrar för att vara säkra och säkra samt minska antalet trafikolyckor och skadefall. Så alla bör strikt följa alla regler, föreskrifter och skyltar för vägtrafikljus. Barn bör tränas väl från slutet av sina föräldrar hemma och få ordentliga studier av läraren i skolan. Miljontals liv går förlorade årligen på grund av dödsfall som uppstår på grund av trafikolyckor, och klockan tickar konstant. Frågan berör alla typer av trafikanter — fotgängare, bilister, motorcyklister etc, samt obehöriga vägförsäljare och andra inkräktare.


Trafiksignaler, skyltar, säkerhetskameror, avdelare, gångvägar är några av verktygen för att säkerställa trafiksäkerhet. I-länder säkerställer mycket bättre trafiksäkerhet genom ett stort nätverk av vägar och försiktighetsåtgärder. Som kontrast är situationen dyster i utvecklingsländer och underutvecklade länder. Statistik visar att ungefär 1. Mer än hälften av siffran utgörs av utsatta trafikanter som fotgängare, motorcyklister och cyklister. Apati mot trafiksäkerhet orsakar döden för maximalt antal barn och ungdomar, än av någon annan orsak. Det är inte allt - nästan 20 till 50 miljoner människor lider av icke dödliga skador, vilket ofta resulterar i en permanent funktionsnedsättning.


Betydelsen av trafiksäkerhet kan inte undergrävas om agendan för hållbar utveckling ska uppfyllas. Därför måste lämpliga åtgärder vidtas för att implementera trafiksäkerhet och för att säkerställa säker transitering för varje trafikant. Att säkerställa trafiksäkerheten är mycket viktigt och måste prioriteras av såväl regeringar som enskilda. Det finns olika faktorer som äventyrar trafiksäkerheten. Nedan går vi igenom några av de främsta orsakerna till trafikolyckor-. En väg används av många olika användare — fotgängare, motorcyklister, cyklister och bilister. En oregerlig förare kompromissar inte bara med sitt eget liv utan även andras. En förare som hoppar en signal, antingen vanligt eller omedvetet, kan allvarligt döda eller dödligt skada fotgängare eller andra förare.


Även en oförsiktig fotgängare kan sätta undergång över sig själv och andra. Allt oregerligt beteende måste hanteras strikt för att undvika att det upprepas. Att utdöma höga böter på hoppsignaler och liknande missförhållanden kan få ner antalet trafikolyckor. Brist på körerfarenhet är en huvudorsak bakom dödsfallen för barn och ungdomar som tillhör åldersgruppen 15 år till I under utvecklade länder och utvecklingsländer utfärdas körkort till barn under den tillåtna åldersgränsen, vilket bryter mot lagen. Sådana ungdomar och obehöriga förare tenderar att vara oregerliga och riskera sitt eget liv och även andras liv.


Tonåringar tenderar att överskrida hastigheten och bryta mot trafikreglerna, bara för ren nöje och falska beröm. Lär dina barn att bilkörning före den tillåtna åldern inte bara är ett brott, utan också är livshotande. Rapportera eventuella minderåriga förare till myndigheterna. Rattfylleri kräver miljontals liv globalt. Låg- och medelinkomstländer drabbas värst. Det såg ut som en sele för klättring, rapporterar American Automobile Association. En livsförändrande innovation kom när Nils Bohlin, en före detta flygingenjör som arbetade för Volvo, uppfann trepunktsbältet. I en dramatisk gest offentliggjorde Volvo designen så att andra tillverkare kunde replikera den utan kostnad. När Bohlin dog i , uppskattade Volvo att hans innovation var ansvarig för att rädda mer än 1 miljon liv på mer än 40 år.


Den federala regeringen gjorde säkerhetsbälten obligatoriska i alla nya bilar i — en bland en uppsättning säkerhetsstandarder, och i — New York antog den första lagen som kräver att de ska användas av dem som åker i framsätet. I , började den federala regeringen att anslå pengar för motorvägssäkerhet på stater som implementerar ett hjälmkrav för motorcykelförare. Mindre än 10 år senare, i , upphävde kongressen möjligheten att utdöma böter för att inte följa och som ett resultat började vissa stater att införa lagarna endast på unga eller nya ryttare. Idag kräver ungefär hälften av delstaterna att alla motorcyklister ska bära hjälm, medan den andra hälften bara reglerar vissa förare eller har ingen lag alls.


New Hampshire, Illinois, Iowa och New Hampshire har inga krav. Den första rattfyllerilagen antogs i New York år Men så sent som var det lagligt att köra alkohol i 26 delstater förutsatt att föraren inte var lagligt berusad. Mothers Against Drunk Driving bildades av en kvinna vars åring hade dödats av en rattfull förare, och den fortsatte att lobba för en promille på 0. De som döms för rattfylleri beordras ibland att installera en andningsanalysator för tändningslås i sina bilar. Låset hindrar ett fordon från att starta om inte föraren klarar ett test efter att ha andats in i det. Krockkuddar skapades först i Främre krockkuddar ingick inte som standardutrustning i alla nya bilar förrän ; och i stadsjeepar, pickup- och skåpbilar i sidokrockkuddar krävs inte, men de ingår vanligtvis.


Främre krockkuddar räddade mer än 50 liv från till , enligt data från National Highway Transportation Safety Administration. Den första bilolyckan inträffade när en bil och en cykel kolliderade i New York City, enligt uppgifter från National Highway Transportation Safety Administration. Sedan dess har cirka 53 cyklister dödats i olyckor mellan — när uppskattningar av dödsfall först registrerades — och På senare tid, i , cyklister, 6, fotgängare och 5, dog motorcyklister i olyckor. Kampanjen Share the Road är avsedd att minska antalet dödsfall genom att påminna förare om att cyklister, fotgängare och motorcyklister har rätt till vägen också. Men striderna fortsätter. De första bilbarnstolarna var rudimentära, menade att hålla barn stilla, men utan några riktiga säkerhetsfunktioner.


Sätena hade en metallram i början av s, följt av sådana som var vadderade för att skydda barn i kollisioner. National Highway Traffic Safety Administration i mandat att sätena har säkerhetsbälten och selar. Idag kräver alla 50 stater barnsäkerhetsstolar och bältesstolar även om lagarna varierar. Ungefär hälften kräver att barn under 2 år åker i bakåtvända bilbarnstolar. De första vindrutorna och fönstren var känsliga för att splittras vid kollisioner, splittras i taggiga bitar som kunde orsaka allvarliga skador eller till och med dödsfall. Vid , satte Stutz Motor Car Company in kablar i sina vindrutor för att minska risken för att de skulle gå sönder.


Senare bestod splittersäkra vindrutor av glasskivor åtskilda av ett lager celluloid- eller plastfilm, som de som installerades i Ford Model A in och General Motors Cadillacs enligt federal lag kräver att vindrutor är gjorda av laminerat säkerhetsglas. Traction control begränsar hur mycket hjulen snurrar. Sedan införde en federal förordning elektronisk stabilitetskontroll för alla personbilar och lätta lastbilar. Datorer styr bromsningen på varje hjul individuellt. National Highway Transportation Safety Administration uppskattar att tekniken har räddat mer än 2, liv mellan och. Den här historien dök ursprungligen upp på The Patel Firm och producerades och distribuerades i samarbete med Stacker Studio. Logga in. Håll det rent. Undvik obscent, vulgärt, oanständigt, rasistiskt eller sexuellt orienterat språk.


VÄNLIGEN STÄNG AV DITT CAPS LOCK. Hota inte. Hot om att skada en annan person tolereras inte. Var sanningsenlig. Ljug inte medvetet om någon eller något. Var snäll. Ingen rasism, sexism eller någon form av -ism som är förnedrande för en annan person. Var proaktiv. Använd länken "Rapportera" på varje kommentar för att informera oss om kränkande inlägg. Dela med oss. Vi skulle gärna höra ögonvittnesskildringar, historien bakom en artikel. Ett e-postmeddelande har skickats till med en länk för att bekräfta listregistreringen. De senaste nyheterna om coronaviruset från The Caledonian-Record och Vermont, New Hampshire och nationella nyhetskällor. En prenumeration ger tillgång till allt vårt onlineinnehåll, inklusive: vår interaktiva e-utgåva, ett fullständigt arkiv med moderna berättelser, exklusiva och utökade onlineerbjudanden, fotogallerier från journalister från Caledonian-Record, videoreportage från våra mediapartners, omfattande internationella, nationell och regional rapportering av Associated Press, och ett brett utbud av funktionsinnehåll.


Facebook Papers-projektet representerar ett unikt samarbete mellan 17 amerikanska nyhetsorganisationer, inklusive The Associated Press. Journalister från en mängd olika nyhetsrum, stora som små, arbetade tillsammans för att få tillgång till tusentals sidor med interna företagsdokument som Frances... I , dessa idrottare övervann historiska utmaningar för att ta sig till toppen av sina sporter. Det här är årets idrottare. Beklagar, ett fel uppstod. Komma igång. Logga in Registrera dig. Redigera Stäng. Växla navigering. Hem Om oss Lokala evenemang Marknadsför ditt evenemang Kontakta oss Skicka frågesport Kuponger Nyheter Lokal delstat Regionalt Nationellt Värld Konstigt Coronavirus Sport Lokala regionala världsfotbollsval Utomhus Åsiktskolumner Redaktionsbrev Tecknade filmer Gemenskap Födslar Dödsfall Milstolpar Husdjur Funktioner Jordbruk Bil Affärsgemenskap Underhållning Hälsa Husdjur Skola Strap In E-Edition Arkiv Annonsera Placera en annons Visa Aktuella Annonser Priskort Kontakt Annonsering.


Facebook Twitter WhatsApp SMS E-post Skriv ut Spara. com Content Exchange. Utveckling av trafiksäkerhetsstandarder Uppdaterad 20 december, debut för trafiksignaler i London Uppdaterad 20 december, Hastighetsbegränsningar införda Uppdaterad 20 december, Spänne upp för säkerhet Uppdaterad 20 december, Hjälm krävs för motorcyklister Uppdaterad 20 december, New York antar rattfyllerilag Uppdaterad 20 december , Krockkuddar skapade för att rädda liv Uppdaterad 20 dec, Dela vägen med cyklister, fotgängare Uppdaterad 20 dec, Bilbarnstolar håller barn säkra i bilar i rörelse Uppdaterat 20 dec, splittersäkra vindrutor skyddar mot glasskärvor Uppdaterad 20 dec, Förbättrade bromsar håller bilar på the road Uppdaterad 20 dec, Taggar Thestacker.


Ladda kommentarer × Skriv en kommentar som. Kommentarstext. Sluta titta på den här diskussionen. Få ett e-postmeddelande när någon bidrar till diskussionen. Aviseringar från denna diskussion kommer att inaktiveras. Börja titta Sluta titta. Välkommen till diskussionen. Posta en kommentar. Se den här diskussionen. Värt att titta på Hur bostadsägarandelen har förändrats under de senaste 25 åren. Historien om den amerikanska inteckningen. Populära luncher från hela världen. Hemrenoveringsprojekt som kan hjälpa till att sälja ditt hus.

No comments:

Post a Comment